راهنمای عکاسی از محصولات برای مبتدی ها:

اگر یک عکس ارزش صدها کلمه را داشته باشد،یک عکس خارق العاده از یک محصول می تواند ارزش صدها  بازدید  از وبسایت را داشته باشد.

عکاسی از محصولات می تواند یک راه استراژی هوشمندانه و ارزشمند به منظور ارتقای تجارت الکترونیک وبسایت شما باشد.

بر اساس نظرسنجی وبسایت Trellis، 51% درصد از مردم ایالات متحده ی آمریکا که به اینترنت دسترسی دارند ترجیح می دهند به صورت آنلاین خرید کنند و این آمار در حال افزایش است.

اما این آمار به این معنا نیز هست که هنوز 49% درصد از مردم آمریکا تمایل به خرید از فروشگاه های معمولی دارند،جایی که آنها می توانند محصولات را قبل از خرید از نزدیک ببینند،لمس کنند و از قابلیت های آن مطمئن شوند.

راحت بودن تجارت الکترونیک تمام معیارهای مشتریان برای خرید آنلاین نیست،توانایی فهرست کردن کالاها از طریق نیمکت اتاق نشیمن تنها یک بخش از چیزی است که باعث می شود یک فروشگاه اینترنتی موفق باشد.

برای جلب کردن توجه 51 درصد افرادی که ب صورت آنلاین خرید میکنند،باید عکس های واضح و چشمگیر از محصولاتتان را در معرض دید مشتریان خود قرار دهید،در غیر این صورت این مشتریان اعتماد به نفس لازم برای تقبل پیشنهادات شما را نخواهند داشت; اعتماد به نفسی که آنها از طریق ورود به یک فروشگاه و دیدن محصولات به چشم به دست می آورند.

اما عکاسی از محصولات به راحتی هدف گیری و گرفتن عکس از کالا نیست.

حتی ابتدایی ترین محصولات نیازمند  تجهیزات، نورپردازی وفضای مناسب برای تولید تصاویر زیبا  هستند که خریداران را به صفحه ی خرید هدایت میکند.

نگران نباشید، لیست خرید شما به همان اندازه بزرگ نیست که فکر میکنید،بعضی از اقلام متعلق به خود شما هستند!

لیست  زیر نکات و ابزارهای ساده را که برای شروع عکاسی از محصولات حیاتی هستند را به همراه مثال هایی از عکس های محصولات به همراه توصیه های مربوطه را نمایش می دهد.

6 نکته ی عکاسی از کالا ها به (همراه مثال) بری گرفتن عکس های فروشگاهی

 

1.هرگز از استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود هراسان نباشید:

در این قسمت از مقاله سعی میکنیم شمارا قانع کنیم تا در یک دوربین 50 مگاپیکسل (MP) با یک لنز 100 میلی متری سرمایه گذاری نمایید.

اما این کار ومی ندارد! اگر شما در حال حاضر از یک دوربین با مشخضات ذکر شده در اختیار دارید بهتر است از آن استفاده کنید.اما برای بسیاری از کالا ها استفاده از دوربین گوشی های هوشمند قابل قبول است.

برخی از گوشی های هوشمند دارای دوربین هایی با کیفیت کمتر از 4 مگاپیکسل بودند که عکاسی از جزئیات دقیق و حیاتی محصولات و کالاها را دشوار ساخته بود.

اما نسخ های گوشی های هوشمند جدیدی همچون Iphone 7,Samsung galaxy s4,google pixel دارای لنز دوربین های با کیفیت 12 و 13مگا پیکسل هستند که قابلیت تنظیم دما را نیز دارند و به شما اجازه می دهند تا عکس هایی با طیف گسترده ای از رنگ های متنوع را خلق نمایید.(در ادامه ی مقاله در مورد نورپردازی توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد)

شاید باورنکردنی باشد اما تصویر زیر با استفاده از دوربین iphone 4s و یک لامپ رومیزی هوشمند گرفته شده است.

 

2. به کمک یک 3 پایه عکس خود را تثبیت کنید:

قبل از ارائه ی توضیحات درمورد 3 پایه ها،باید یک قانون بسیار مهم را در نظر بگیریم، لنز دوربین خودرا هرگز بروی یک مکان مستحکم به منظور زوم کردن لنز به روی سوژه ی عکس قرار ندهید.

این کار قفط به صورت پیاده سازی موقت در هنگام عکاسی به کار می آید و باعث ایجاد ناهماهنگی در ظاهر عکس شما می شود.اگر دوربین خودرا به روی یک دسته از کتاب ها قرار دهید باید مطمئن شوید که نظم کتاب ها در طول پروسه ی عکاسی حفظ شود.

شما می توانید هنگام عکسبرداری از محصولات  وبسایت،دوربین خودرا با دست نگه دارید اما هنگامی که کسب و کار شما رونق می باید و به عکس های بیشتری از محصولات نیاز پیدا کردید،گرفتن عکس های استانداراد به صورت دستی دشوارتر خواهد شد.

برای اطمینان از استاندارد بودن عکس های محصولات باید از یک سه پایه استفاده کنید و خوشبختانه خرید یک سه پایه ی عکاسی سرمایه گذاری بزرگی به حساب نمی آید.در زیر دو نوع سه پایه به همراه لوازم جانبی مربوطه را به شمام معرفی خواهیم کرد.

مقایسه ی سه پایه های انعطاف پذیر با

سه پایه های معمولی:

 

تصویر سمت چپ سه پایه ی معمولی عکاسی می باشد که یک سه پایه ی قابل گسترش است.تصویر سمت راست یک سه پایه ی کوتاه تر اما انعطاف پذیر است.شما می توانید با استفاده از پایه های این س پایه زاویه ی دلخواه خودرا برای عکاسی و تنظیم نمایید.

گریپ(دستگیره)  موبایل:

اگر در بالا به محصولات دقت کنید متوجه یک پیچ خواهید شد.این پیچ ها در دوربین شما قرار گرفته وبه هنگام عکاسی با سه پایه دوربین شمارا ثابت نگه خواهد داشت.

در قسم پایین دوربین های کلاس حرفه ای یک پیچ به همین منظور تعبیه شده است اما گوشی های هوشمند می توانند از آداپتور زیر استفاده کنند:

      

این گریپ های آداپتور دوطرف گوشی شمارا نگه می دارد که به شما اجازه می دهد که دوربین گوشی هوشمند خودرا با حرکت دادن  صفحه موبایل به سمت جلو و عقب کنترل کنید.

زمانی که شما مانت مورد نیاز خودرا انتخاب میکنید،آن را در مقابل محصول خود تنظیم کنید و سه قطعه نوار را روی زمین بگذارید تا جایی که می خواهید هر پایه سه پایه خود را در طول پروسه ی عکسبرداری ثابت نگه دارید.

نور طبیعی در مقابل نور مصنوعی،یکی را انتخاب کنید:

هنگام عکسبرداری از محصولات خود باید نورپردازی را بعنوان یک عامل مهم در نظر بگیرید.

باید همواره به یاد داشته باشید که خریداران قبل از خرید به دنبال دیدن محصولاتی هستند که ظاهر جذابی دارند و آنها باید با چشمان خود محصول را ببینند.

نورپردازی صحیح می تواند نقاط حساس و مهم عکس محصول شمارا به بهترین نحو نمایش دهد و مشتریانی که از وبسایت شما بازدید می نمایند را تحث تاثیر قرار دهد.

یک نورپردازی ساده ممکن است برای عکاسی از تمام محصولات کارایی نداشته باشد.یک نورپردازی منظم که برای برخی از محصولات کاربرد دارد ممکن است ظاهر برخی دیگرا ز محصولات را کم سو جلوه دهد.

برای نورپردازی عکاسی از محصولات باید از 2 منبع اصلی نورپردازی استفاده نمایید:

1-نور طبیعی:

به زبان ساده نور طبیعی به نور خورشید گفته می شود.این نور همچنین بعنوان سافت لایت(نورملایم) شناخته می شود زیرا نور خورشید نوری نرم تر و گسترده تر از نورهای مصنوعی می باشد.

نور طبیعی برای عکاسی از محصولات مناسب تر است اگر:

-عکاسی از محصول در محیط خارج از استودیو انجام گرفته باشد یا محصول برای استفاده در محیط خارج از فضای بسته طراحی شده باشد.

-عکس محصول هنگامی گرفته شده است که یک شخص در حال استفاده از آن می باشد یا ضخی در کنار محصول ایستاده است.

-عکاس در تلاش برای برجسته کردن محیط اطرف محصول است و برجسته کردن ویژگی ها و قابلیت های محصول در اولویت قرار ندارد.

عکس زیر با استفاده از نورپردازی طبیعی گرفته شده است.نور خورشید از سمت چپ به سمت کیف تابیده شد است درحالی که یک سایه ی جذاب از پاهای مردی که در حال حمل آن است ایجاد کرده است.

 

 

نور مصنوعی:

نورهای مصنوعی اغلب به نور شمع ها،نور آتش و نور چراغ گفته می شود.به این نور اصطلاحا نور سخت نیز گفته می شود زیرا نوری متراکم تر و کوچکتر از نور طبیعی می باشد.

این نور برای عکاسی از محصولاتی مناسب است  که جزئیات فیزیکی آنها باید به خوبی نمایان شوند تا خریداران اینترنتی را برای خرید ترغیب نماید.

عکس زیر با استفاده از نور مصنوعی گرفته شده است.هدف اصلی نورپردازی در این عکس برجسته کردن جزئیات ساعت مچی و طراحی ظاهری ساعت است که در خرید یک ساعت مچی مهم ترین جزئیات تحت نظر مشتریان می باشد.

            

بعنوان یک قاعده ی کلی شما باید فقط یک نوع از این نورهارا برای عکاسی از محصول خود انتخاب نمایید.اضافه کردن نور طبیعی به یک عکس که با نور مصوعی تهیه شده است ممکن است برجستگی جزئیات محصول را کم کند و اضافه کردن نور مصنوعی به نور طبیعی در عکاسی از یک محصول ممکن است نقاطی از عکس را که باید در عکس کمتردر عکس نمایان باشد را بیش از جد برجسته نماید. بنابراین ترکیب این دو نور کاری اشتباه است.


همچنین بخوانید :

استفاده از رینگ لایت در عکاسی پرتره


4-به منظور ایجاد سایه های ملایم نور خودرا بازتاب داده و یا اشباع کنید:

در عکاسی از محصول چه با نور طبیعی و چه با نور مصنوعی باید یک نکته را رعایت کنید.باید همواره سعی کنید سایه هایی که توسط تابش نور به محصول ایجاد می شوند را کاهش دهید.برای انجام این کار 3 روش وجود دارد:

1-اشباع کردن نور:

نور اشباع شده به اضافه کردن نور ضعیف کمکی  به نور اصلی گفته می شود. و برای مقابله با سایه طبیعی، نور اصلی خود را در پشت یک جسم تولید می کند.

برای این کار نور کمکی خودرا در جهت مع نور اصلی خود قرار داده و محصول خودرا مابین این دو نور قرار دهید.

2-نوار بازتاب نور فلاش:

کارت رفلکتور یا کارت بازتاب دهنده ی نور در واقع رفلکتورهای کوچکی هستند که  عمل پرش و یا بازتاب نور را به سمت سطح زیرین محصول را انجام می دهند  تا سایه های عکس محصول را کم کنند.

برخی این کارت ها به چراغ فلاش و یا به لنز دوربین متصل می شوند تا نور فلاش دوربین را دیفیوز کنند.

این کارت ها نور را به مستقیم به سمت محصول بازتاب نمی دهند و در عوض نور را از بالا به سمت محصول شما بازتاب می دهند.بنابراین شما سایه های بلند که در هنگام نورپردازی در پشت سر محصول شما ایجاد می شوند را نخواهید داشت.در تصویر زیر دو نسخه از این کارت هارا می بیتید که یک به رنگ سفید و دیگری بی رنگ است که به منظرو دیفیوز کردن نور فلاش استفاده می شود.

                    

3-کارت های انعکاس دهنده ی نور جداگانه:

اگر با تلفن همراه خود عکاسی می نمایید،کارت های بازتاب دهنده ی نور گزینه ی مناسبی برای این کار نخواهند بود.زیرا شما یک فلاش فیزیکی برای وصل کردن به این صفحات ندارید. اما در عوض شما می توانید از صفحات بازتاب دهنده ی نور مستقل وجداگانه استفاده کنید که باید در روبروی منبع اصلی نور خود قرار دهید.

برای عکاسان مبتدی محصول،این صفحات بازتاب دهنده می توانند گزینه یم ناسبی جهت جایگزینی نور اشباع شده باشند که می تواند نور خروجی فلاش  ها و یا لامپ هایی که به سمت سوژه ی عکس شما تابیده می شود را به خوبی بازتاب دهد.

در تصویر زیر یکی از صفحات بازتاب دهنده ی نور روبروی یک اسب مینیاتور قرار داده شده است:

 

بدون توجه به نوع نوری که این صفحات بازتاب دهنده بازتاب می دهند،هدف شما باید کاهش سایه های عکس کالا و برجسته کردن قابلیت ها و ویژگی های کالا در عکس باشد تا به منظور فروش در وبسایت مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

اگر به درستی عکس بگیرید متوجه یک تفاوت بزرگ خواهید شد:

 

 برای جلب توجه محصول از حالت های عکاسی portrait mode  و sweep mode استفاده کنید:

روش های صحیح قرار دادن کالا،نورپرداز و صفحات بازتابنده یه یک عدد محدود نمی شوند.با توجه به پس زمینه ی خود می توانید این پارامترهارا به صورت چشمگیری تغییر دهید.

اما ساده ترین روش را برای ایجاد یک پس زمینه انتخاب نکنید. پس زمینه ی شما باید با کالایی که بریا فروش اینترنتی در وبسایت قرار می دهید کاملا هماهنگ و مشابه باشد. برای اولین بار در نظر بگیرید که  می خواهید یک پس زمینه سفید یا پویا تر و واقعی تر داشته باشید. یک راه آسان برای دستیابی به هر یک از آنها وجود دارد.

پس زمینه ی سفید-متداوم:

عکاسی با پس زمینه های سفید به سادگی قرار دادن یک میز روبروی یک دیوار گچی سفید نیست.

همه ی دوربین ها از جمله دوربین موبایل قادر به تشخصی لکه های گوچک به روی دیوارهای سفید است که با چشم غیرمسلح قابل تشخیص نیست.

برای گرفتن عکس بدون نمایان شدن لکه ها و زاویه از پس زمینه های کشیده استفاده کنید.

             

یک پس زمینه ی کشیده ی کاغذی قابل انعطاف که پایین آن به عنوان سطح زیر محصول شما عمل می کند و سپس به یک دیوار سفید در پشت محصول متمایل می شود.

در تصویر دوربین برآمدگی پس زمینه نامرئی است که باعث تاکید بر جزئیات کلیدی کالا و جلب توجه بازدید کنندگان سایت شما می شود.

در تصویر یک یک مقایسه جهت نشان دادن اهمیت پس زمینه ی کشیده انجام شده است:

     

پس زمینه هایی که واقعی به نظر می رسند،حالت پرتره:

 

پس زمینه های(REAL WORLD) به هنگام عکاسی از محصولاتی که دارای ویژگی های خاص و عکاسی از محصولاتی که توسط یک شخص تبلیغ می شوند،  بسیار مناسب و قابل اطمینان هستند.

با استفاده از حالت عکاسی پرتره، به عکس خود عمق و برجستگی دهید.

تنظیمات عکس در اکثر دوربین های حرفه ای و همچنین در بسیاری از گوشی های هوشمند جدید به صورت پیش فرض موجود است. این تنظیمات،پس زمینه ی شمارا تار میکند بنابراین جزئیات عکس شما واضح است اما در مقایسه با خود کالا به چشم نمی آید.

در تصویر زیر یک عکس بسیار زیبا از یک خودکار  HUBSPOTکه توسط حالت پرتره  گوگل پیکسل 2 گرفته شده است را مشاهده میکنید.به نظر می رسد که این خودکار به روی میز قرار گرفته و یک کامپیوتر در پشت خودکار دیده می شود،اما این خودکار همچنان یک نکته ی قابل تاکید در عکس اشاره شده است.

                      

 

5- به دفعات زیاد و در حالات مختلف عکس نمایید:

 

آخرین نکته در خصوص عکاسی برای صفحات وب باید ذکر شود این است که خودرا با یک عکس از کالا محدود نکنید.هنگامی که مشتریان محصولات سایت شما را مورد بازدید،نگهداری و استفاده قرار می دهند باید تصاویر مختلف و متنوعی را در برای ارائه به آنها داشته باشید.

برای مثال اگر از  یک لباس عکاسی میکنید،تنها از خود لباس عکس بگیرید که بروی یک صفحه ی سفید پهن شده است،درست همانند یک مانکن که نور آن کنتراست نور لباس را تراز می کند.همچنین می توانید از یک مدل برای تبلیغ لباس خود استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد که عکس محصول را از نظر و زوایای مختلف بگیرید.

در سرمایه گذاری به روی هر ایده و تجهیزات عجله نکنید. به تدریج این راهنمایی های عکاسی محصول را به کارگیرید  تا ببینید چه کارهایی فروشگاه اینترنتی شمارا جذاب تر می کند و رویکردتان را در خصوص عکاسی از کالاها  را تغییر داده و بهبود می بخشد.


می توانید لوازم عکاسی مورد نیاز خود را از

فروشگاه لوازم عکاسی اینترنتی ما تهییه فرمایید.



مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها